Nie zobaczysz jej, ani nie usłyszysz,
lecz idąc nigdy jej nie wyczerpiesz
- Lao Tse

18.6.08

Jan Szymczyk - Ostatni muzykant



Jan Szymczyk - kim był? Niestety, nie dane mi było poznać Jana Szymczyka - jednego z ostatnich wiejskich muzykantów. Żył, pracował, muzykował - był skromnym człowiekiem. Jego muzyka pełna prostoty i ciepła żyje pozostała nieśmiertelna w pieśniach Teatru Węgajty, który zachował ją od zapomnienia. Prezentowane zdjęcia pochodzą właśnie z ich archiwum. Domu Janka Szymczyka muzyka nigdy nie opuściła. Tę tradycję zachowało kilku muzyków ze Śląska z grupy Nowica 9.









© photos by Teatr Węgajty

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

bywałem u pana Jana - wspaniały człowiek kompan i do tanica i do...
na zawsze zostanie w mojej pamieci

Anonimowy pisze...

bywałem u pana Jana - wspaniały człowiek kompan i do tanica i do...
na zawsze zostanie w mojej pamieci
mir67

Ankh pisze...

O zacny nieznajomy, dziękuję za piękny komentarz i gdyby to było mozliwe prosiłbym o jakiś bezpośredni kontakt. Chciałbym pozbierać wspomnienia ludzi, którzy znali Pana Jana. Myślę, że jego postać warta jest pamięci. Mój mail to buzzy.wuzzy@gmail.com

mir pisze...

bywałem u pana Janka w latach 90 tych z kolegą - muzyka zabawa, ognisko, prace przy domu i skamieniały ser

II Spotkania Teatralne Innowica 2009

Krótka historia - Innowica 2008